vrijdag 11 mei 2018

Onmisbare beautytool: WetBrush hair brushes



Jarenlang stonden mijn Jean Peau haarborstels (ik heb ze inmiddels al 4,5 jaar zie ik net) op de eerste plaats maar die eerste plaats moeten ze nu delen met de borstels van Wetbrush. Niet dat ze niet meer voldoen want ik gebruik ze nog met volle tevredenheid maar ik heb er wel een paar lievelingen bij.

De Jean Peau is al heel erg goed om snel en pijnloos je haar te ontwarren of te stylen met de föhn. Maar de Wetbrush is op een geheel eigen manier ook heel fijn om je haar snel te ontwarren. Mijn haar komt momenteel tot halverwege mijn rug en is snel uitgeborsteld na het wassen. Ook het haar van dochterlief is snel vrij van klitten dankzij de zachte flexibele stekels.


Het geheim van Wetbrush schuilt in de flexibele intelliflex® borstelharen, deze glijden moeiteloos door het haar zonder pijn te doen. Dankzij het ergonomische handvat ligt de borstel goed in de hand wat het borstelen nog prettiger maakt. De Wetbrush is geschikt voor alle haartypen, zelfs voor pruiken en extensions. 

Eerst ontdekte ik de Mini Pop Fold borstel, een handig travelsize formaat dat je kan dubbelklappen en dat voorzien is van een spiegel. De mini pop fold is er in het zilver, goud en roségoud, fijn dat het van die opvallende glimmende exemplaren zijn want dan kan ik ze redelijk snel opsporen in mijn overvolle handtas. 


Inmiddels leven ze harmonieus samen, de Wetbrush Pop fold zit standaard in mijn handtas want kleine diva wil haar speldjes en elastiekjes nog wel eens uit haar haar plukken en dan is een borstel echt nodig om alles weer een beetje netjes te krijgen. Ze is nu al een echte tomboy haha, lekker speels met rommelig haar na het spelen. Alleen als er echt serieuze klitten in het haar van de kleine zitten (door een klodder yoghurt of ijs) dan doet het toch even zeer. Maar dat zou bij elke borstel het geval zijn. Mijn lange haar borstelen na het wassen is ook een fluitje van een cent. 

Het enige nadeel aan de Wetbrush is dat je hem niet mag gebruiken in combinatie met een föhn want de warmte kan de speciale intelliflex borstelharen beschadigen. Maar dat is geen ramp want dan haal ik mijn Jean Peau exemplaren gewoon tevoorschijn die zijn weer perfect om je haar te polijsten in combinatie met de hitte van de föhn. Langzaam pluk voor pluk je borstel onder de pluk haar en de föhn erboven voor mooi nonchalant gestyled haar met volume. Ik shopte mijn oranjeWetbrush online bij parfumerie Douglas.