zondag 22 april 2018

Kokeshi by Jeremy Scott


Kokeshi, niet een mainstream naam binnen de parfumerie maar wel een merk dat het ontdekken waard is. Ik val al ruim 10 jaar niet meer binnen de doelgroep (ben pas 36 maar ouch nu voel ik me oud) maar ik denk dat deze leuke geuren met dito flacons toch veel oude en jonge meisjes zullen aanspreken. 
De Kokeshi geurlijn bestaat uit 7 geuren waarvan er 5 onlangs door niemand minder dan Jeremy Scott in een nieuw jasje zijn gestoken. De geuren die in Jeremy Scott outfit zijn gehuld zijn Litchi (jasmijn, zwarte bes, lychee en ceder), Lotus (fris en aquatisch door freesia en lotus), Tonka (zoete tonka en hout), Bambu (bamboe, bergamot en mos) en de volijke fruitige Cheery.

Cheery heeft een stylish zwarte outfit gekregen met een kleurige eenhoorn en funky kapsel als blikvangers. Cheery is een vrolijke mix van groene appel, muskus, roos, kersen, kersenbloesem en citroen. 


Wat vooral heel erg fijn is dat deze geur ondanks de jeugdige doelgroep van hoge kwaliteit is qua geur. Soms zijn jeugdige geuren niet meer dan een mierzoete vlakke geur die nog het meest doet denken aan deodorant (associaties met de kleedkamers na de gymles op de middelbare school, ieuw!) maar de Kokeshi parfums ruiken gewoon goed.

De eerste indruk van Cheery is lichtzoet en fruitig maar met een crisp tintje door de groene appel. Deze geur doet mij in de verte denken aan een geur die voor de jonge parfumliefhebsters bedoelt was toen ik nog op de middelbare school zat (mooie parfumherinneringen) Moschino Cheap & cheac had ook dat frisse, maar toch met een warme finish. Een vleugje glam, een vleugje flirt, een lekkere vlotte geur die zowel geschikt was voor overdag in de schoolbanken als in het weekend tijdens het uitgaan. Misschien is het die herkenning, maar ik vind dit een hele fijne geur, eentje die ik gewoon lekker met puberdochter deel, ze gebruikt toch altijd mijn geurtjes haha nu steel ik die van haar hihi.


Deze leuke reeks geuren is exclusief verkrijgbaar bij Planet Parfum in BelgiĆ«. 


disclaimer: dit product is mij voor review doeleinden toegezonden door het merk of PR bureau