dinsdag 24 april 2018

Clarins Hydra Essentiel eye mask


De Hydra essentiel lijn van Clarins is onder de trouwe fans misschien nog bekend als Hydra Quench of Désalterante, ikzelf moet in ieder geval nog wennen aan de nieuwe naam maar gelukkig hebben de producten hun frisse blauwe kleurtje behouden. Ook het nieuwe masker voor de ogen is  verpakt in een frisblauwe tube en de inhoud belooft de tere huid onder de ogen te hydrateren, verkwikken en kalmeren.

Biologische kalanchoë (die plantjes die ze ook vaak bij de supermarkt verkopen en die je zo goed als nooit water hoeft te geven omdat ze heel erg goed zijn in vocht vasthouden) helpt de vochthuishouding in je huid een handje en zorgt ervoor dat droogtelijntjes worden gladgestreken en dat de huid comfortabel aanvoelt. Indische kastanje vervaagt kringen en Iers mos kalmeert de vermoeide huid. 


Het masker mag op zowel de bovenste als onderste oogleden worden aangebracht en kent twee toepassingen. Ofwel verwijder je het na 10 minuutjes ofwel laat je het é'n à twee nachten per week een hele nacht zitten. Verwijder het masker zachtjes met een vochtig wattenschijfje. 

Door de speciale textuur die het meest wegheeft van een gel-crème blijft het masker perfect op zijn plaats, ook als je het de hele nacht laat zitten. Het masker voelt lekker fris aan en laat zich ook makkelijk weer verwijderen. Ik friemel s'nachts teveel aan mijn gezicht dus ik heb het masker enkel overdag als snelle 10 minuten kuur gebruikt. Na de 10 minuutjes zie ik inderdaad dat de droogtelijntjes minder diep zijn en zeker na korte nachten zijn de zwellingen onder mijn ogen ook meteen een stuk minder. 

Ik combineer het oogmasker met het SOS hydra masker van Clarins om even lekker bij te tanken. Ik pak dan ook meteen een groot glas water zodat mijn huid van buitenaf en binnenaf wordt gehydrateerd. Ik merk dat ik de laatste tijd weer wat minder water drink en dat voel ik ook meteen aan mijn huid. Ik heb mijn waterkan dan ook maar weer tevoorschijn gehaald en op mijn bureau gezet zo drink ik toch sneller de nodige glazen water. Gelukkig helpt Clarins mijn huid ook een beetje. Het is én blijft één van mijn favoriete skincare merken.