vrijdag 16 februari 2018

Snelle dorstlesser: Clarins SOS Hydra masker


Clarins lanceerde onlangs een gloednieuw trio SOS maskers, de SOS Hydra voor een vochtarme huid, SOS Pure voor een onzuivere huid en SOS Comfort voor een trekkerige, oncomfortabel aanvoelende huid.



De SOS Hydra heeft een gel-crème textuur die verrijkt is met bio kalanchoë officinalis. Dit plantje vind je ook in tuincentra en het plantje is ideaal voor mensen zoals ik die niet echt gezegend zijn met groene vingers. De kalanchoë kan namelijk heel lang zonder water omdat ze heel goed in staat is haar vochtbalans stabiel te houden.

Extracten uit dit plantje zorgen ervoor dat de hydratatiemechanismen van de huid worden geactiveerd voor een optimaal vochtpeil. Een complex van hyaluronzuur zorgt ervoor dat de huid voorzien wordt van vocht en dat dit ook in de huid wordt vastgehouden waardoor de huid er voller uitziet.


Mijn keuze ging dus direct naar het SOS Hydra masker want een droge huid is echt mijn nummer 1 probleem. Het masker voelt heel romig aan en heeft een frisse blauwe kleur wat er best grappig uitziet op je gezicht.


Het masker moet 10 minuutjes intrekken voor een optimaal resultaat, na het verwijderen zou de huid frisser, voller en soepeler moeten zijn. Dus bracht ik een royale laag aan op mijn gezicht, even 10 minuten wachten en ik heb het masker verwijderd met een lauwwarm washandje. Op alle drie de punten deed het masker wat het beloofde, ik zie er minder moe uit, de droogtelijntjes op mijn voorhoofd zijn minder diep. Bij aanraken voelt mijn huid echt enorm zacht en glad aan. Dit had mijn huid echt nodig na een flinke wandeling in de kou.

Wat mij betreft had de textuur van het masker nog wel iets frisser mogen zijn want op warme zomeravonden zie ik dit al van mijn gezicht af smelten omdat ik het masker toch nog vrij crèmig qua textuur vind. Maar dat is dan ook het enige minpunt dat ik kan bedenken, dit masker krijgt van mij echt een dikke voldoende.