vrijdag 15 december 2017

Cadeau inspiratie onder de €15


De dagen gaan allemaal even snel maar die Decembermaand lijkt toch extra hard te gaan en er is nog zoveel te doen, wat eten we met kerst en wie komen er? Wat geven we voor cadeautjes en welk jurkje trek ik aan (spoiler alert, ik heb voor mijzelf een legging van rituals gekocht met een rood en gouden tailleband. Vind ik feestelijk zat voor de gourmetavond thuis, de andere dag zal ik beter mijn best doen goed?) Hoewel ik op het laatst toch altijd aan het stressen ben begin ik op tijd met het shoppen van kleine cadeautjes.

Het leuke van kleine cadeautjes is dat je lekker veel mag uitpakken en als één van de kleinigheidjes niet zo in de smaak valt ach dan is dat jammer. Niets zo sneu als een duur cadeau waar heel hard over nagedacht is en wat vervolgens helemaal niet de smaak van de ontvanger is... (eigenlijk pleit ik ook voor self giving, als iedereen voor zichzelf een cadeautje koopt weet je zeker dat je het heel graag wil hebben).

In Amerika noemen ze de schattige kleine cadeautjes stocking fillers, de traditie om een speciale sok op te hangen waar kleine cadeautjes en snoepgoed in verstopt worden mag hier ook wel aan populariteit winnen vind ik, had ik al gezegd dat ik dol ben op kleine cadeautjes? Vast wel hè? Hier alvast een paar leuke ideetjes voor onder de boom. Ik wens je bij deze alvast hele ontspannen en gezellige feestdagen toe enne, koop als het kan ook gewoon een lief cadeautje voor jezelf en iemand die je normaal gezien misschien geen cadeautje zou geven maar die het wel verdient.  Happy Holiday Season!


Een cadeautje dat het bij mij altijd goed doet is een nagellakje en die van Mavala behoren tot de absolute top. Ik ben nog geen Mavala lakje tegengekomen dat niet prettig lakt, waarschijnlijk een combinatie van het lange penseeltje en een lak die mooi vloeibaar is en zich heel braaf over de nagel laat verdelen. Er zijn ontzettend veel kleurtjes en elk seizoen komt er ook een limited edition collectie uit. Hierboven zie je een paar voorbeeldjes van mooie Mavala lakjes, of je liever voor opvallend of subtiel gaat, het is er allemaal. En dat voor een heel erg vriendelijk prijsje van 6 euro en een beetje. Mavala shop je bij drogist en parfumerie (parfumerie Douglas heeft maat liefst 190 kleuren in de webshop).

Ken je iemand die wel heel graag mooi gelakte nagels wil maar die bijt of last heeft van nagels die niet helemaal meewerken? Doe ze de OPI Avoplex olie cadeau dat is het begin van sterke en gezonde nagels en die sterke en gezonde nagels worden dan vervolgens met een beetje geluk mooi lang. De Avoplex is een olie voor de nagelriemen die je meerdere malen per dag op de nagelriemen inmasseert om die mooi zacht en soepel te maken en door die massage bevorder je meteen de bloedsomloop van de nagel waardoor die weer gestimuleerd wordt om haar vitale functies beter uit te voeren. Als ex nagelbijter lukte het mij trouwens beter om niet te bijten als ik mijn nagels maar op regelmatige basis moest verzorgen (dan is bijten ook meteen zonde van je moeite) dus ook daarvoor vind ik smeren met de Avoplex een goede gewoonte.

De Avoplex is er in een glazen flesje maar ik vind deze to go tube enorm fijn want die kan mooi overal mee naartoe zodat je de tube gedurende de dag regelmatig tevoorschijn kan halen. OPI Shop je bij parfumerie en OPI nagelstudio's.


Soms ruik je een parfum bij een vriendin waar je spontaan verliefd op wordt maar elke keer een fles parfum is een kostbare hobby. Laat je vriendin je weten dat ze je geurtje zo lekker vind? Koop dan een mooie navulbare parfumverstuiver bij drogist of parfumerie en vul deze met jouw parfum. Wedden dat ze er blij mee zal zijn?

Als ze de tasflacon leeg heeft en er nog altijd dol op is dan kan je haar natuurlijk altijd nog verrassen met een grote flacon nietwaar? Het exemplaar dat je op de foto hieronder ziet is van Parfumerie Douglas. 


Je ziet dat ik vooral graag praktische beautycadeautjes geef en ik heb er nog eentje voor je. The Wet Brush is een haarborstel die dankzij de flexibele intelliflex borstelharen zelfs een bos vol klitten kan ontwarren. Nu heb ikzelf gelukkig niet heel veel last van klitten maar ik heb wel een ongeduldige peuter die toch af en toe een borstelbeurt nodig heeft en dat moet snel en pijnloos en daarvoor is The Wet brush ook ideaal. Mijn dikke bos krullen of haar fijne zachte haartjes, beide kam ik snel door met deze borstel.

The Wet Brush is niet alleen praktisch hij is ook nog eens hebberigmakend leuk, de borstel is er namelijk in diverse leuke printjes en zelfs in een handige variant die mee in je handtas kan. De Mini Pop fold klap je open waarna je de borstelharen eruit kan drukken, zo kan je mooie borstel niet beschadigen in je handtas en het scheelt natuurlijk enorm in ruimte. In het handvat zit ook een spiegeltje dus die heb je ook meteen bij de hand. Ik heb echt een zwak voor dit soort praktische beautygadgets! Je shopt de WetBrush bij de parfumerie (uiteraard ook weer bij Douglas, wat hebben ze daar nou niet????)


Een leuk product voor onder de douche is ook altijd een goed idee en Weleda heeft hele mooie gifstsets die bestaan uit een  romige shower cream en een tube handcrème. Gewoonlijk ben ik dol op de rozengeur van Weleda maar voor het nieuwe jaar heb ik mijzelf getrakteerd op de verkwikkende geur van de Duindoorn producten. 

Ik vind de Weleda producten vooral fijn omdat ze vrij zuiver zijn en mild voor de huid, de romige douchecrème is lekker zacht voor je huid en de handcrème is luchtig en trekt snel in maar maakt de handen lekker zacht, zelfs als ze erg droog zijn. Weleda shop je bij drogist en reformwinkel.


Kom je thuis van een feestje en hoef je niet meteen je bedje in? Dan is het fijn om je huid toch nog even te vertroetelen met een lekker masker zodat je ook de volgende dag weer stralend op het volgende feestje verschijnt. Korres heeft een reeks hele fijne maskertjes in een handig reisformaat met bijpassend vriendelijk prijskaartje. 

Zo is het masker met Babassu butter extra verzorgend en hydraterend voor een vochtarme huid (ook handig na een paar glaasjes alcohol, dat onttrekt vocht aan je huid en zo herstel je de schade ook een beetje van buitenaf) en wat dacht je van een verkoelend masker met watermeloen? Er is een heel ruim assortiment aan verzorgende maskertjes, er is zelfs een masker voor de oogcontour op basis van verkoelende komkommer. Korres is een merk dat zich vooral richt op zuivere en plantaardige formules, je shopt Korres onder andere bij de apotheek.



In December wordt er heel wat gezoend alleen krijg ik vaak net deze maand last van droge lippen compleet met van die nare velletjes. Tot ik Eos lipbalms ontdekte althans, deze maken korte metten met droge lippen door hun rijke samenstelling en verpakking die uitnodigt om vaak te gebruiken. Er zijn verschillende smaakjes en de mocha peppermint is mijn favoriet, deze lipbalm smaakt naar een van mijn zomerse favorieten, roomijs met stukjes chocolade en munt!

Ik heb altijd een Eos lipbalm in mijn tas en jaszak zitten en door de vorm en opvallende kleurtjes van de verpakking kom ik ze altijd tegen waardoor ik er meteen aan denk om mijn lippen eventjes in te smeren. Een traditionele stick verdwijnt toch vaak ergens onderin de tas maar deze Eos verlies je niet zomaar uit het oog. De duurzame insteek van het merk vind ik zeker een pluspunt maar ik vind het vooral fijn dat ik van die vervelende gebarsten lippen en droge velletjes verlost ben, nu kan ik met de feestdagen probleemloos een matte lipstick dragen. De Eos lipbalms zijn per stuk verkrijgbaar maar er is ook een hele leuke cadeauset verkrijgbaar. Eos shop je onder andere (online) bij parfumerie Douglas.


Hier liggen alweer een aantal pakjes onder de boom, ik hoop dat je misschien een paar ideetjes hebt opgedaan. Ik ga nu maar eens nadenken wat ik allemaal aan boodschappen moet doen voor dit weekend en maak ook maar meteen een lijstje voor het lange kerstweekend. Fijn weekend! 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)